Božićna priredba -
klikom na fotografije
pogledajte videozapise
Dan škole
Jesen okom fotografije
« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
Popis udžbenika za školsku godinu 2024./2025.
LIKOVNE MAPE:
Ravnatelj:
Mladen Beuk, dipl.ing.
Primanje roditelja:
- utorak i četvrtak
od 15,30 do 16,30 sati.
Dana 21. 03.obilježavamo Dan darovitih učenika i razmišljamo o učenicima koji se ističu svojim sposobnostima i inteligencijom te se odlikuju svojim literarno-recitatorskim, matematičkim, likovnim, dramskim, sportskim ili bilo kojim drugim postignućima. No, tko su daroviti učenici i kako ih prepoznati?
Irena Šestak, dipl.psih.
Postoje različite definicije darovitosti, no David George u knjizi „Obrazovanje darovitih: kako identificirati i obrazovati darovite i talentirane učenike“ daje slijedeću definiciju:
„Daroviti učenici su oni učenici koji pokazuju potencijal za izuzetnu uspješnost u mnogim različitim područjima djelovanja. Talentirani učenici su oni učenici koji pokazuju potencijal za izuzetnu uspješnost u jednom području djelovanja.“
Kako prepoznati darovite učenike?
Daroviti učenici imaju određene karakteristike.
Kognitivne osobine:
veoma dobro zapaža stvari
iznimno znatiželjan
intenzivno zainteresiran za svijet oko sebe
izvrsno pamćenje
dugo zadržavanje pažnje
izvrsna moć rasuđivanja
brzo i lako uočava odnose u idejama, objektima ili činjenicama
brzo i fleksibilno razmišljanje
kompleksno i originalno razmišljanje
izvrsne vještine rješavanja problema
brzo uči, s manje prakse i ponavljanja
neobična i / ili živa mašta
Socijalne i emocionalne osobine
zainteresirani za filozofska i društvena pitanja
vrlo osjetljiv, emocionalno, pa čak i fizički
zabrinut za pravednost i nepravdu
perfekcionist
energičan
dobro razvijeni smisao za humor
obično introvertirano motiviran
dobro se ponaša i komunicira s roditeljima, nastavnicima i drugim odraslim osobama
Vokabularne osobine:
uočljivo opsežan vokabular
rano je počeo čitati
čita brzo i opsežno
pita: "što ako" pitanja
Dodatne osobine:
uživa u učenju novih stvari
uživa intelektualnim aktivnostima
pokazuje intelektualnu zaigranost
preferira knjige i časopise za stariju djecu
skeptičan, kritičan, evaluira situacije i događaje
asinkroni razvoj
Najvažniju ulogu za razvoj darovitosti kod pojedinca imaju obitelj, škola i sam pojedinac. Efikasna obiteljska okolina mora osigurati zadovoljenje četiri osnovne potrebe darovitog djeteta: potrebu za ljubavlju i sigurnošću, potrebu za novim iskustvima, potrebu za postizanjem uspjeha i potrebu za osjećajem odgovornosti i nezavisnosti
Također, nezaobilaznu ulogu u prepoznavanju darovite djece imaju nastavnici.
Elementi nastavnog ozračja koji nepovoljno utječu na darovitost:
- nezanimljivost nastave,
- pretjerano naglašavanje ocjena i vanjskih kriterija uspjeha,
- sitničavost propisa i nepovjerenje nastavnika u sposobnosti učenika,
- nagrađivanje napamet, tj. vjernog reproduciranja materijala i netolerancija za odstupanja od uobičajenog i prihvaćenog mišljenja ili načina mišljenja.
Elementi nastavnog ozračja koji povoljno utječu na darovitost:
- omogućiti učenicima slobodu i ohrabrivati ih u samostalnom mišljenju i postupcima,
- omogućiti zadovoljavanje radoznalosti i njeno daljnje razvijanje,
- omogućiti svladavanje osnovnih znanja i vještina,
- omogućiti i osigurati ponavljanje radi potpunog usvajanja osnovnih znanja i vještina,
- poticati i nagrađivati divergentno mišljenje, maštu i perceptivno predočavanje.
- omogućiti pristup instrumentima i poduci u njihovoj upotrebi (računalo, teleskop, snimateljski pribor, ...)
- razvijati ljubav i trajni interes za određene aktivnosti i područja: razgovorima, pokazivanjem iskrene zainteresiranosti za područje interesa djeteta i njegovo napredovanje u tom području, sudjelovanje u dječjem napretku i pružanjem podrške, savjeta i pomoći u problemskim situacijama;
- uspostaviti suradnju s roditeljima darovitog djeteta i uključiti ih na širenju i podržavanju »potporne mreže« koju je nastavnik započeo;
- omogućiti djetetu kontakte sa stručnjacima iz područja interesa - pronalaženje (u zajednici) kvalitetnog mentora koji će voditi darovito dijete u više nivoe darovitosti (
Naposljetku, važnu ulogu za razvoj darovitosti ima sam pojedinac – dijete, jer o njegovoj motivaciji ovisi hoće li razviti svoju darovitost ili neće.
Preporučena literatura:
George, David. Obrazovanje darovitih: kako identificirati i obrazovati darovite i talentirane učenike, Zagreb, 2004.
Cvetković Lay, J. i Sekulić Majurec. Darovito je, a što ću s njim?, Zagreb, 1998.
Cvetković Lay, J. Darovito je, a što ću sa sobom?, Zagreb, 2002.
Vrgoč, H. Poticanje darovite djece i učenika, Zagreb, 2002.
YahnkeWalker, S. Darovita djeca, Zagreb, 2007.
Dana 21. 03.obilježavamo Dan darovitih učenika i razmišljamo o učenicima koji se ističu svojim sposobnostima i inteligencijom te se odlikuju svojim literarno-recitatorskim, matematičkim, likovnim, dramskim, sportskim ili bilo kojim drugim postignućima. No, tko su daroviti učenici i kako ih prepoznati?
Irena Šestak, dipl.psih.
Postoje različite definicije darovitosti, no David George u knjizi „Obrazovanje darovitih: kako identificirati i obrazovati darovite i talentirane učenike“ daje slijedeću definiciju:
„Daroviti učenici su oni učenici koji pokazuju potencijal za izuzetnu uspješnost u mnogim različitim područjima djelovanja. Talentirani učenici su oni učenici koji pokazuju potencijal za izuzetnu uspješnost u jednom području djelovanja.“
Kako prepoznati darovite učenike?
Daroviti učenici imaju određene karakteristike.
Kognitivne osobine:
veoma dobro zapaža stvari
iznimno znatiželjan
intenzivno zainteresiran za svijet oko sebe
izvrsno pamćenje
dugo zadržavanje pažnje
izvrsna moć rasuđivanja
brzo i lako uočava odnose u idejama, objektima ili činjenicama
brzo i fleksibilno razmišljanje
kompleksno i originalno razmišljanje
izvrsne vještine rješavanja problema
brzo uči, s manje prakse i ponavljanja
neobična i / ili živa mašta
Socijalne i emocionalne osobine
zainteresirani za filozofska i društvena pitanja
vrlo osjetljiv, emocionalno, pa čak i fizički
zabrinut za pravednost i nepravdu
perfekcionist
energičan
dobro razvijeni smisao za humor
obično introvertirano motiviran
dobro se ponaša i komunicira s roditeljima, nastavnicima i drugim odraslim osobama
Vokabularne osobine:
uočljivo opsežan vokabular
rano je počeo čitati
čita brzo i opsežno
pita: "što ako" pitanja
Dodatne osobine:
uživa u učenju novih stvari
uživa intelektualnim aktivnostima
pokazuje intelektualnu zaigranost
preferira knjige i časopise za stariju djecu
skeptičan, kritičan, evaluira situacije i događaje
asinkroni razvoj
Najvažniju ulogu za razvoj darovitosti kod pojedinca imaju obitelj, škola i sam pojedinac. Efikasna obiteljska okolina mora osigurati zadovoljenje četiri osnovne potrebe darovitog djeteta: potrebu za ljubavlju i sigurnošću, potrebu za novim iskustvima, potrebu za postizanjem uspjeha i potrebu za osjećajem odgovornosti i nezavisnosti
Također, nezaobilaznu ulogu u prepoznavanju darovite djece imaju nastavnici.
Elementi nastavnog ozračja koji nepovoljno utječu na darovitost:
- nezanimljivost nastave,
- pretjerano naglašavanje ocjena i vanjskih kriterija uspjeha,
- sitničavost propisa i nepovjerenje nastavnika u sposobnosti učenika,
- nagrađivanje napamet, tj. vjernog reproduciranja materijala i netolerancija za odstupanja od uobičajenog i prihvaćenog mišljenja ili načina mišljenja.
Elementi nastavnog ozračja koji povoljno utječu na darovitost:
- omogućiti učenicima slobodu i ohrabrivati ih u samostalnom mišljenju i postupcima,
- omogućiti zadovoljavanje radoznalosti i njeno daljnje razvijanje,
- omogućiti svladavanje osnovnih znanja i vještina,
- omogućiti i osigurati ponavljanje radi potpunog usvajanja osnovnih znanja i vještina,
- poticati i nagrađivati divergentno mišljenje, maštu i perceptivno predočavanje.
- omogućiti pristup instrumentima i poduci u njihovoj upotrebi (računalo, teleskop, snimateljski pribor, ...)
- razvijati ljubav i trajni interes za određene aktivnosti i područja: razgovorima, pokazivanjem iskrene zainteresiranosti za područje interesa djeteta i njegovo napredovanje u tom području, sudjelovanje u dječjem napretku i pružanjem podrške, savjeta i pomoći u problemskim situacijama;
- uspostaviti suradnju s roditeljima darovitog djeteta i uključiti ih na širenju i podržavanju »potporne mreže« koju je nastavnik započeo;
- omogućiti djetetu kontakte sa stručnjacima iz područja interesa - pronalaženje (u zajednici) kvalitetnog mentora koji će voditi darovito dijete u više nivoe darovitosti (
Naposljetku, važnu ulogu za razvoj darovitosti ima sam pojedinac – dijete, jer o njegovoj motivaciji ovisi hoće li razviti svoju darovitost ili neće.
Preporučena literatura:
George, David. Obrazovanje darovitih: kako identificirati i obrazovati darovite i talentirane učenike, Zagreb, 2004.
Cvetković Lay, J. i Sekulić Majurec. Darovito je, a što ću s njim?, Zagreb, 1998.
Cvetković Lay, J. Darovito je, a što ću sa sobom?, Zagreb, 2002.
Vrgoč, H. Poticanje darovite djece i učenika, Zagreb, 2002.
YahnkeWalker, S. Darovita djeca, Zagreb, 2007.
Dana 21. 03.obilježavamo Dan darovitih učenika i razmišljamo o učenicima koji se ističu svojim sposobnostima i inteligencijom te se odlikuju svojim literarno-recitatorskim, matematičkim, likovnim, dramskim, sportskim ili bilo kojim drugim postignućima. No, tko su daroviti učenici i kako ih prepoznati?
Irena Šestak, dipl.psih.
Postoje različite definicije darovitosti, no David George u knjizi „Obrazovanje darovitih: kako identificirati i obrazovati darovite i talentirane učenike“ daje slijedeću definiciju:
„Daroviti učenici su oni učenici koji pokazuju potencijal za izuzetnu uspješnost u mnogim različitim područjima djelovanja. Talentirani učenici su oni učenici koji pokazuju potencijal za izuzetnu uspješnost u jednom području djelovanja.“
Kako prepoznati darovite učenike?
Daroviti učenici imaju određene karakteristike.
Kognitivne osobine:
veoma dobro zapaža stvari
iznimno znatiželjan
intenzivno zainteresiran za svijet oko sebe
izvrsno pamćenje
dugo zadržavanje pažnje
izvrsna moć rasuđivanja
brzo i lako uočava odnose u idejama, objektima ili činjenicama
brzo i fleksibilno razmišljanje
kompleksno i originalno razmišljanje
izvrsne vještine rješavanja problema
brzo uči, s manje prakse i ponavljanja
neobična i / ili živa mašta
Socijalne i emocionalne osobine
zainteresirani za filozofska i društvena pitanja
vrlo osjetljiv, emocionalno, pa čak i fizički
zabrinut za pravednost i nepravdu
perfekcionist
energičan
dobro razvijeni smisao za humor
obično introvertirano motiviran
dobro se ponaša i komunicira s roditeljima, nastavnicima i drugim odraslim osobama
Vokabularne osobine:
uočljivo opsežan vokabular
rano je počeo čitati
čita brzo i opsežno
pita: "što ako" pitanja
Dodatne osobine:
uživa u učenju novih stvari
uživa intelektualnim aktivnostima
pokazuje intelektualnu zaigranost
preferira knjige i časopise za stariju djecu
skeptičan, kritičan, evaluira situacije i događaje
asinkroni razvoj
Najvažniju ulogu za razvoj darovitosti kod pojedinca imaju obitelj, škola i sam pojedinac. Efikasna obiteljska okolina mora osigurati zadovoljenje četiri osnovne potrebe darovitog djeteta: potrebu za ljubavlju i sigurnošću, potrebu za novim iskustvima, potrebu za postizanjem uspjeha i potrebu za osjećajem odgovornosti i nezavisnosti
Također, nezaobilaznu ulogu u prepoznavanju darovite djece imaju nastavnici.
Elementi nastavnog ozračja koji nepovoljno utječu na darovitost:
- nezanimljivost nastave,
- pretjerano naglašavanje ocjena i vanjskih kriterija uspjeha,
- sitničavost propisa i nepovjerenje nastavnika u sposobnosti učenika,
- nagrađivanje napamet, tj. vjernog reproduciranja materijala i netolerancija za odstupanja od uobičajenog i prihvaćenog mišljenja ili načina mišljenja.
Elementi nastavnog ozračja koji povoljno utječu na darovitost:
- omogućiti učenicima slobodu i ohrabrivati ih u samostalnom mišljenju i postupcima,
- omogućiti zadovoljavanje radoznalosti i njeno daljnje razvijanje,
- omogućiti svladavanje osnovnih znanja i vještina,
- omogućiti i osigurati ponavljanje radi potpunog usvajanja osnovnih znanja i vještina,
- poticati i nagrađivati divergentno mišljenje, maštu i perceptivno predočavanje.
- omogućiti pristup instrumentima i poduci u njihovoj upotrebi (računalo, teleskop, snimateljski pribor, ...)
- razvijati ljubav i trajni interes za određene aktivnosti i područja: razgovorima, pokazivanjem iskrene zainteresiranosti za područje interesa djeteta i njegovo napredovanje u tom području, sudjelovanje u dječjem napretku i pružanjem podrške, savjeta i pomoći u problemskim situacijama;
- uspostaviti suradnju s roditeljima darovitog djeteta i uključiti ih na širenju i podržavanju »potporne mreže« koju je nastavnik započeo;
- omogućiti djetetu kontakte sa stručnjacima iz područja interesa - pronalaženje (u zajednici) kvalitetnog mentora koji će voditi darovito dijete u više nivoe darovitosti (
Naposljetku, važnu ulogu za razvoj darovitosti ima sam pojedinac – dijete, jer o njegovoj motivaciji ovisi hoće li razviti svoju darovitost ili neće.
Preporučena literatura:
George, David. Obrazovanje darovitih: kako identificirati i obrazovati darovite i talentirane učenike, Zagreb, 2004.
Cvetković Lay, J. i Sekulić Majurec. Darovito je, a što ću s njim?, Zagreb, 1998.
Cvetković Lay, J. Darovito je, a što ću sa sobom?, Zagreb, 2002.
Vrgoč, H. Poticanje darovite djece i učenika, Zagreb, 2002.
YahnkeWalker, S. Darovita djeca, Zagreb, 2007.
Dana 21. 03.obilježavamo Dan darovitih učenika i razmišljamo o učenicima koji se ističu svojim sposobnostima i inteligencijom te se odlikuju svojim literarno-recitatorskim, matematičkim, likovnim, dramskim, sportskim ili bilo kojim drugim postignućima. No, tko su daroviti učenici i kako ih prepoznati?
Irena Šestak, dipl.psih.
Postoje različite definicije darovitosti, no David George u knjizi „Obrazovanje darovitih: kako identificirati i obrazovati darovite i talentirane učenike“ daje slijedeću definiciju:
„Daroviti učenici su oni učenici koji pokazuju potencijal za izuzetnu uspješnost u mnogim različitim područjima djelovanja. Talentirani učenici su oni učenici koji pokazuju potencijal za izuzetnu uspješnost u jednom području djelovanja.“
Kako prepoznati darovite učenike?
Daroviti učenici imaju određene karakteristike.
Kognitivne osobine:
veoma dobro zapaža stvari
iznimno znatiželjan
intenzivno zainteresiran za svijet oko sebe
izvrsno pamćenje
dugo zadržavanje pažnje
izvrsna moć rasuđivanja
brzo i lako uočava odnose u idejama, objektima ili činjenicama
brzo i fleksibilno razmišljanje
kompleksno i originalno razmišljanje
izvrsne vještine rješavanja problema
brzo uči, s manje prakse i ponavljanja
neobična i / ili živa mašta
Socijalne i emocionalne osobine
zainteresirani za filozofska i društvena pitanja
vrlo osjetljiv, emocionalno, pa čak i fizički
zabrinut za pravednost i nepravdu
perfekcionist
energičan
dobro razvijeni smisao za humor
obično introvertirano motiviran
dobro se ponaša i komunicira s roditeljima, nastavnicima i drugim odraslim osobama
Vokabularne osobine:
uočljivo opsežan vokabular
rano je počeo čitati
čita brzo i opsežno
pita: "što ako" pitanja
Dodatne osobine:
uživa u učenju novih stvari
uživa intelektualnim aktivnostima
pokazuje intelektualnu zaigranost
preferira knjige i časopise za stariju djecu
skeptičan, kritičan, evaluira situacije i događaje
asinkroni razvoj
Najvažniju ulogu za razvoj darovitosti kod pojedinca imaju obitelj, škola i sam pojedinac. Efikasna obiteljska okolina mora osigurati zadovoljenje četiri osnovne potrebe darovitog djeteta: potrebu za ljubavlju i sigurnošću, potrebu za novim iskustvima, potrebu za postizanjem uspjeha i potrebu za osjećajem odgovornosti i nezavisnosti
Također, nezaobilaznu ulogu u prepoznavanju darovite djece imaju nastavnici.
Elementi nastavnog ozračja koji nepovoljno utječu na darovitost:
- nezanimljivost nastave,
- pretjerano naglašavanje ocjena i vanjskih kriterija uspjeha,
- sitničavost propisa i nepovjerenje nastavnika u sposobnosti učenika,
- nagrađivanje napamet, tj. vjernog reproduciranja materijala i netolerancija za odstupanja od uobičajenog i prihvaćenog mišljenja ili načina mišljenja.
Elementi nastavnog ozračja koji povoljno utječu na darovitost:
- omogućiti učenicima slobodu i ohrabrivati ih u samostalnom mišljenju i postupcima,
- omogućiti zadovoljavanje radoznalosti i njeno daljnje razvijanje,
- omogućiti svladavanje osnovnih znanja i vještina,
- omogućiti i osigurati ponavljanje radi potpunog usvajanja osnovnih znanja i vještina,
- poticati i nagrađivati divergentno mišljenje, maštu i perceptivno predočavanje.
- omogućiti pristup instrumentima i poduci u njihovoj upotrebi (računalo, teleskop, snimateljski pribor, ...)
- razvijati ljubav i trajni interes za određene aktivnosti i područja: razgovorima, pokazivanjem iskrene zainteresiranosti za područje interesa djeteta i njegovo napredovanje u tom području, sudjelovanje u dječjem napretku i pružanjem podrške, savjeta i pomoći u problemskim situacijama;
- uspostaviti suradnju s roditeljima darovitog djeteta i uključiti ih na širenju i podržavanju »potporne mreže« koju je nastavnik započeo;
- omogućiti djetetu kontakte sa stručnjacima iz područja interesa - pronalaženje (u zajednici) kvalitetnog mentora koji će voditi darovito dijete u više nivoe darovitosti (
Naposljetku, važnu ulogu za razvoj darovitosti ima sam pojedinac – dijete, jer o njegovoj motivaciji ovisi hoće li razviti svoju darovitost ili neće.
Preporučena literatura:
George, David. Obrazovanje darovitih: kako identificirati i obrazovati darovite i talentirane učenike, Zagreb, 2004.
Cvetković Lay, J. i Sekulić Majurec. Darovito je, a što ću s njim?, Zagreb, 1998.
Cvetković Lay, J. Darovito je, a što ću sa sobom?, Zagreb, 2002.
Vrgoč, H. Poticanje darovite djece i učenika, Zagreb, 2002.
YahnkeWalker, S. Darovita djeca, Zagreb, 2007.
Dana 21. 03.obilježavamo Dan darovitih učenika i razmišljamo o učenicima koji se ističu svojim sposobnostima i inteligencijom te se odlikuju svojim literarno-recitatorskim, matematičkim, likovnim, dramskim, sportskim ili bilo kojim drugim postignućima. No, tko su daroviti učenici i kako ih prepoznati?
Irena Šestak, dipl.psih.
Postoje različite definicije darovitosti, no David George u knjizi „Obrazovanje darovitih: kako identificirati i obrazovati darovite i talentirane učenike“ daje slijedeću definiciju:
„Daroviti učenici su oni učenici koji pokazuju potencijal za izuzetnu uspješnost u mnogim različitim područjima djelovanja. Talentirani učenici su oni učenici koji pokazuju potencijal za izuzetnu uspješnost u jednom području djelovanja.“
Kako prepoznati darovite učenike?
Daroviti učenici imaju određene karakteristike.
Kognitivne osobine:
veoma dobro zapaža stvari
iznimno znatiželjan
intenzivno zainteresiran za svijet oko sebe
izvrsno pamćenje
dugo zadržavanje pažnje
izvrsna moć rasuđivanja
brzo i lako uočava odnose u idejama, objektima ili činjenicama
brzo i fleksibilno razmišljanje
kompleksno i originalno razmišljanje
izvrsne vještine rješavanja problema
brzo uči, s manje prakse i ponavljanja
neobična i / ili živa mašta
Socijalne i emocionalne osobine
zainteresirani za filozofska i društvena pitanja
vrlo osjetljiv, emocionalno, pa čak i fizički
zabrinut za pravednost i nepravdu
perfekcionist
energičan
dobro razvijeni smisao za humor
obično introvertirano motiviran
dobro se ponaša i komunicira s roditeljima, nastavnicima i drugim odraslim osobama
Vokabularne osobine:
uočljivo opsežan vokabular
rano je počeo čitati
čita brzo i opsežno
pita: "što ako" pitanja
Dodatne osobine:
uživa u učenju novih stvari
uživa intelektualnim aktivnostima
pokazuje intelektualnu zaigranost
preferira knjige i časopise za stariju djecu
skeptičan, kritičan, evaluira situacije i događaje
asinkroni razvoj
Najvažniju ulogu za razvoj darovitosti kod pojedinca imaju obitelj, škola i sam pojedinac. Efikasna obiteljska okolina mora osigurati zadovoljenje četiri osnovne potrebe darovitog djeteta: potrebu za ljubavlju i sigurnošću, potrebu za novim iskustvima, potrebu za postizanjem uspjeha i potrebu za osjećajem odgovornosti i nezavisnosti
Također, nezaobilaznu ulogu u prepoznavanju darovite djece imaju nastavnici.
Elementi nastavnog ozračja koji nepovoljno utječu na darovitost:
- nezanimljivost nastave,
- pretjerano naglašavanje ocjena i vanjskih kriterija uspjeha,
- sitničavost propisa i nepovjerenje nastavnika u sposobnosti učenika,
- nagrađivanje napamet, tj. vjernog reproduciranja materijala i netolerancija za odstupanja od uobičajenog i prihvaćenog mišljenja ili načina mišljenja.
Elementi nastavnog ozračja koji povoljno utječu na darovitost:
- omogućiti učenicima slobodu i ohrabrivati ih u samostalnom mišljenju i postupcima,
- omogućiti zadovoljavanje radoznalosti i njeno daljnje razvijanje,
- omogućiti svladavanje osnovnih znanja i vještina,
- omogućiti i osigurati ponavljanje radi potpunog usvajanja osnovnih znanja i vještina,
- poticati i nagrađivati divergentno mišljenje, maštu i perceptivno predočavanje.
- omogućiti pristup instrumentima i poduci u njihovoj upotrebi (računalo, teleskop, snimateljski pribor, ...)
- razvijati ljubav i trajni interes za određene aktivnosti i područja: razgovorima, pokazivanjem iskrene zainteresiranosti za područje interesa djeteta i njegovo napredovanje u tom području, sudjelovanje u dječjem napretku i pružanjem podrške, savjeta i pomoći u problemskim situacijama;
- uspostaviti suradnju s roditeljima darovitog djeteta i uključiti ih na širenju i podržavanju »potporne mreže« koju je nastavnik započeo;
- omogućiti djetetu kontakte sa stručnjacima iz područja interesa - pronalaženje (u zajednici) kvalitetnog mentora koji će voditi darovito dijete u više nivoe darovitosti (
Naposljetku, važnu ulogu za razvoj darovitosti ima sam pojedinac – dijete, jer o njegovoj motivaciji ovisi hoće li razviti svoju darovitost ili neće.
Preporučena literatura:
George, David. Obrazovanje darovitih: kako identificirati i obrazovati darovite i talentirane učenike, Zagreb, 2004.
Cvetković Lay, J. i Sekulić Majurec. Darovito je, a što ću s njim?, Zagreb, 1998.
Cvetković Lay, J. Darovito je, a što ću sa sobom?, Zagreb, 2002.
Vrgoč, H. Poticanje darovite djece i učenika, Zagreb, 2002.
YahnkeWalker, S. Darovita djeca, Zagreb, 2007.
Dana 21. 03.obilježavamo Dan darovitih učenika i razmišljamo o učenicima koji se ističu svojim sposobnostima i inteligencijom te se odlikuju svojim literarno-recitatorskim, matematičkim, likovnim, dramskim, sportskim ili bilo kojim drugim postignućima. No, tko su daroviti učenici i kako ih prepoznati?
Irena Šestak, dipl.psih.
Postoje različite definicije darovitosti, no David George u knjizi „Obrazovanje darovitih: kako identificirati i obrazovati darovite i talentirane učenike“ daje slijedeću definiciju:
„Daroviti učenici su oni učenici koji pokazuju potencijal za izuzetnu uspješnost u mnogim različitim područjima djelovanja. Talentirani učenici su oni učenici koji pokazuju potencijal za izuzetnu uspješnost u jednom području djelovanja.“
Kako prepoznati darovite učenike?
Daroviti učenici imaju određene karakteristike.
Kognitivne osobine:
veoma dobro zapaža stvari
iznimno znatiželjan
intenzivno zainteresiran za svijet oko sebe
izvrsno pamćenje
dugo zadržavanje pažnje
izvrsna moć rasuđivanja
brzo i lako uočava odnose u idejama, objektima ili činjenicama
brzo i fleksibilno razmišljanje
kompleksno i originalno razmišljanje
izvrsne vještine rješavanja problema
brzo uči, s manje prakse i ponavljanja
neobična i / ili živa mašta
Socijalne i emocionalne osobine
zainteresirani za filozofska i društvena pitanja
vrlo osjetljiv, emocionalno, pa čak i fizički
zabrinut za pravednost i nepravdu
perfekcionist
energičan
dobro razvijeni smisao za humor
obično introvertirano motiviran
dobro se ponaša i komunicira s roditeljima, nastavnicima i drugim odraslim osobama
Vokabularne osobine:
uočljivo opsežan vokabular
rano je počeo čitati
čita brzo i opsežno
pita: "što ako" pitanja
Dodatne osobine:
uživa u učenju novih stvari
uživa intelektualnim aktivnostima
pokazuje intelektualnu zaigranost
preferira knjige i časopise za stariju djecu
skeptičan, kritičan, evaluira situacije i događaje
asinkroni razvoj
Najvažniju ulogu za razvoj darovitosti kod pojedinca imaju obitelj, škola i sam pojedinac. Efikasna obiteljska okolina mora osigurati zadovoljenje četiri osnovne potrebe darovitog djeteta: potrebu za ljubavlju i sigurnošću, potrebu za novim iskustvima, potrebu za postizanjem uspjeha i potrebu za osjećajem odgovornosti i nezavisnosti
Također, nezaobilaznu ulogu u prepoznavanju darovite djece imaju nastavnici.
Elementi nastavnog ozračja koji nepovoljno utječu na darovitost:
- nezanimljivost nastave,
- pretjerano naglašavanje ocjena i vanjskih kriterija uspjeha,
- sitničavost propisa i nepovjerenje nastavnika u sposobnosti učenika,
- nagrađivanje napamet, tj. vjernog reproduciranja materijala i netolerancija za odstupanja od uobičajenog i prihvaćenog mišljenja ili načina mišljenja.
Elementi nastavnog ozračja koji povoljno utječu na darovitost:
- omogućiti učenicima slobodu i ohrabrivati ih u samostalnom mišljenju i postupcima,
- omogućiti zadovoljavanje radoznalosti i njeno daljnje razvijanje,
- omogućiti svladavanje osnovnih znanja i vještina,
- omogućiti i osigurati ponavljanje radi potpunog usvajanja osnovnih znanja i vještina,
- poticati i nagrađivati divergentno mišljenje, maštu i perceptivno predočavanje.
- omogućiti pristup instrumentima i poduci u njihovoj upotrebi (računalo, teleskop, snimateljski pribor, ...)
- razvijati ljubav i trajni interes za određene aktivnosti i područja: razgovorima, pokazivanjem iskrene zainteresiranosti za područje interesa djeteta i njegovo napredovanje u tom području, sudjelovanje u dječjem napretku i pružanjem podrške, savjeta i pomoći u problemskim situacijama;
- uspostaviti suradnju s roditeljima darovitog djeteta i uključiti ih na širenju i podržavanju »potporne mreže« koju je nastavnik započeo;
- omogućiti djetetu kontakte sa stručnjacima iz područja interesa - pronalaženje (u zajednici) kvalitetnog mentora koji će voditi darovito dijete u više nivoe darovitosti (
Naposljetku, važnu ulogu za razvoj darovitosti ima sam pojedinac – dijete, jer o njegovoj motivaciji ovisi hoće li razviti svoju darovitost ili neće.
Preporučena literatura:
George, David. Obrazovanje darovitih: kako identificirati i obrazovati darovite i talentirane učenike, Zagreb, 2004.
Cvetković Lay, J. i Sekulić Majurec. Darovito je, a što ću s njim?, Zagreb, 1998.
Cvetković Lay, J. Darovito je, a što ću sa sobom?, Zagreb, 2002.
Vrgoč, H. Poticanje darovite djece i učenika, Zagreb, 2002.
YahnkeWalker, S. Darovita djeca, Zagreb, 2007.
Dana 21. 03.obilježavamo Dan darovitih učenika i razmišljamo o učenicima koji se ističu svojim sposobnostima i inteligencijom te se odlikuju svojim literarno-recitatorskim, matematičkim, likovnim, dramskim, sportskim ili bilo kojim drugim postignućima. No, tko su daroviti učenici i kako ih prepoznati?
Irena Šestak, dipl.psih.
Postoje različite definicije darovitosti, no David George u knjizi „Obrazovanje darovitih: kako identificirati i obrazovati darovite i talentirane učenike“ daje slijedeću definiciju:
„Daroviti učenici su oni učenici koji pokazuju potencijal za izuzetnu uspješnost u mnogim različitim područjima djelovanja. Talentirani učenici su oni učenici koji pokazuju potencijal za izuzetnu uspješnost u jednom području djelovanja.“
Kako prepoznati darovite učenike?
Daroviti učenici imaju određene karakteristike.
Kognitivne osobine:
veoma dobro zapaža stvari
iznimno znatiželjan
intenzivno zainteresiran za svijet oko sebe
izvrsno pamćenje
dugo zadržavanje pažnje
izvrsna moć rasuđivanja
brzo i lako uočava odnose u idejama, objektima ili činjenicama
brzo i fleksibilno razmišljanje
kompleksno i originalno razmišljanje
izvrsne vještine rješavanja problema
brzo uči, s manje prakse i ponavljanja
neobična i / ili živa mašta
Socijalne i emocionalne osobine
zainteresirani za filozofska i društvena pitanja
vrlo osjetljiv, emocionalno, pa čak i fizički
zabrinut za pravednost i nepravdu
perfekcionist
energičan
dobro razvijeni smisao za humor
obično introvertirano motiviran
dobro se ponaša i komunicira s roditeljima, nastavnicima i drugim odraslim osobama
Vokabularne osobine:
uočljivo opsežan vokabular
rano je počeo čitati
čita brzo i opsežno
pita: "što ako" pitanja
Dodatne osobine:
uživa u učenju novih stvari
uživa intelektualnim aktivnostima
pokazuje intelektualnu zaigranost
preferira knjige i časopise za stariju djecu
skeptičan, kritičan, evaluira situacije i događaje
asinkroni razvoj
Najvažniju ulogu za razvoj darovitosti kod pojedinca imaju obitelj, škola i sam pojedinac. Efikasna obiteljska okolina mora osigurati zadovoljenje četiri osnovne potrebe darovitog djeteta: potrebu za ljubavlju i sigurnošću, potrebu za novim iskustvima, potrebu za postizanjem uspjeha i potrebu za osjećajem odgovornosti i nezavisnosti
Također, nezaobilaznu ulogu u prepoznavanju darovite djece imaju nastavnici.
Elementi nastavnog ozračja koji nepovoljno utječu na darovitost:
- nezanimljivost nastave,
- pretjerano naglašavanje ocjena i vanjskih kriterija uspjeha,
- sitničavost propisa i nepovjerenje nastavnika u sposobnosti učenika,
- nagrađivanje napamet, tj. vjernog reproduciranja materijala i netolerancija za odstupanja od uobičajenog i prihvaćenog mišljenja ili načina mišljenja.
Elementi nastavnog ozračja koji povoljno utječu na darovitost:
- omogućiti učenicima slobodu i ohrabrivati ih u samostalnom mišljenju i postupcima,
- omogućiti zadovoljavanje radoznalosti i njeno daljnje razvijanje,
- omogućiti svladavanje osnovnih znanja i vještina,
- omogućiti i osigurati ponavljanje radi potpunog usvajanja osnovnih znanja i vještina,
- poticati i nagrađivati divergentno mišljenje, maštu i perceptivno predočavanje.
- omogućiti pristup instrumentima i poduci u njihovoj upotrebi (računalo, teleskop, snimateljski pribor, ...)
- razvijati ljubav i trajni interes za određene aktivnosti i područja: razgovorima, pokazivanjem iskrene zainteresiranosti za područje interesa djeteta i njegovo napredovanje u tom području, sudjelovanje u dječjem napretku i pružanjem podrške, savjeta i pomoći u problemskim situacijama;
- uspostaviti suradnju s roditeljima darovitog djeteta i uključiti ih na širenju i podržavanju »potporne mreže« koju je nastavnik započeo;
- omogućiti djetetu kontakte sa stručnjacima iz područja interesa - pronalaženje (u zajednici) kvalitetnog mentora koji će voditi darovito dijete u više nivoe darovitosti (
Naposljetku, važnu ulogu za razvoj darovitosti ima sam pojedinac – dijete, jer o njegovoj motivaciji ovisi hoće li razviti svoju darovitost ili neće.
Preporučena literatura:
George, David. Obrazovanje darovitih: kako identificirati i obrazovati darovite i talentirane učenike, Zagreb, 2004.
Cvetković Lay, J. i Sekulić Majurec. Darovito je, a što ću s njim?, Zagreb, 1998.
Cvetković Lay, J. Darovito je, a što ću sa sobom?, Zagreb, 2002.
Vrgoč, H. Poticanje darovite djece i učenika, Zagreb, 2002.
YahnkeWalker, S. Darovita djeca, Zagreb, 2007.
Dana 21. 03.obilježavamo Dan darovitih učenika i razmišljamo o učenicima koji se ističu svojim sposobnostima i inteligencijom te se odlikuju svojim literarno-recitatorskim, matematičkim, likovnim, dramskim, sportskim ili bilo kojim drugim postignućima. No, tko su daroviti učenici i kako ih prepoznati?
Irena Šestak, dipl.psih.
Postoje različite definicije darovitosti, no David George u knjizi „Obrazovanje darovitih: kako identificirati i obrazovati darovite i talentirane učenike“ daje slijedeću definiciju:
„Daroviti učenici su oni učenici koji pokazuju potencijal za izuzetnu uspješnost u mnogim različitim područjima djelovanja. Talentirani učenici su oni učenici koji pokazuju potencijal za izuzetnu uspješnost u jednom području djelovanja.“
Kako prepoznati darovite učenike?
Daroviti učenici imaju određene karakteristike.
Kognitivne osobine:
veoma dobro zapaža stvari
iznimno znatiželjan
intenzivno zainteresiran za svijet oko sebe
izvrsno pamćenje
dugo zadržavanje pažnje
izvrsna moć rasuđivanja
brzo i lako uočava odnose u idejama, objektima ili činjenicama
brzo i fleksibilno razmišljanje
kompleksno i originalno razmišljanje
izvrsne vještine rješavanja problema
brzo uči, s manje prakse i ponavljanja
neobična i / ili živa mašta
Socijalne i emocionalne osobine
zainteresirani za filozofska i društvena pitanja
vrlo osjetljiv, emocionalno, pa čak i fizički
zabrinut za pravednost i nepravdu
perfekcionist
energičan
dobro razvijeni smisao za humor
obično introvertirano motiviran
dobro se ponaša i komunicira s roditeljima, nastavnicima i drugim odraslim osobama
Vokabularne osobine:
uočljivo opsežan vokabular
rano je počeo čitati
čita brzo i opsežno
pita: "što ako" pitanja
Dodatne osobine:
uživa u učenju novih stvari
uživa intelektualnim aktivnostima
pokazuje intelektualnu zaigranost
preferira knjige i časopise za stariju djecu
skeptičan, kritičan, evaluira situacije i događaje
asinkroni razvoj
Najvažniju ulogu za razvoj darovitosti kod pojedinca imaju obitelj, škola i sam pojedinac. Efikasna obiteljska okolina mora osigurati zadovoljenje četiri osnovne potrebe darovitog djeteta: potrebu za ljubavlju i sigurnošću, potrebu za novim iskustvima, potrebu za postizanjem uspjeha i potrebu za osjećajem odgovornosti i nezavisnosti
Također, nezaobilaznu ulogu u prepoznavanju darovite djece imaju nastavnici.
Elementi nastavnog ozračja koji nepovoljno utječu na darovitost:
- nezanimljivost nastave,
- pretjerano naglašavanje ocjena i vanjskih kriterija uspjeha,
- sitničavost propisa i nepovjerenje nastavnika u sposobnosti učenika,
- nagrađivanje napamet, tj. vjernog reproduciranja materijala i netolerancija za odstupanja od uobičajenog i prihvaćenog mišljenja ili načina mišljenja.
Elementi nastavnog ozračja koji povoljno utječu na darovitost:
- omogućiti učenicima slobodu i ohrabrivati ih u samostalnom mišljenju i postupcima,
- omogućiti zadovoljavanje radoznalosti i njeno daljnje razvijanje,
- omogućiti svladavanje osnovnih znanja i vještina,
- omogućiti i osigurati ponavljanje radi potpunog usvajanja osnovnih znanja i vještina,
- poticati i nagrađivati divergentno mišljenje, maštu i perceptivno predočavanje.
- omogućiti pristup instrumentima i poduci u njihovoj upotrebi (računalo, teleskop, snimateljski pribor, ...)
- razvijati ljubav i trajni interes za određene aktivnosti i područja: razgovorima, pokazivanjem iskrene zainteresiranosti za područje interesa djeteta i njegovo napredovanje u tom području, sudjelovanje u dječjem napretku i pružanjem podrške, savjeta i pomoći u problemskim situacijama;
- uspostaviti suradnju s roditeljima darovitog djeteta i uključiti ih na širenju i podržavanju »potporne mreže« koju je nastavnik započeo;
- omogućiti djetetu kontakte sa stručnjacima iz područja interesa - pronalaženje (u zajednici) kvalitetnog mentora koji će voditi darovito dijete u više nivoe darovitosti (
Naposljetku, važnu ulogu za razvoj darovitosti ima sam pojedinac – dijete, jer o njegovoj motivaciji ovisi hoće li razviti svoju darovitost ili neće.
Preporučena literatura:
George, David. Obrazovanje darovitih: kako identificirati i obrazovati darovite i talentirane učenike, Zagreb, 2004.
Cvetković Lay, J. i Sekulić Majurec. Darovito je, a što ću s njim?, Zagreb, 1998.
Cvetković Lay, J. Darovito je, a što ću sa sobom?, Zagreb, 2002.
Vrgoč, H. Poticanje darovite djece i učenika, Zagreb, 2002.
YahnkeWalker, S. Darovita djeca, Zagreb, 2007.
Dana 21. 03.obilježavamo Dan darovitih učenika i razmišljamo o učenicima koji se ističu svojim sposobnostima i inteligencijom te se odlikuju svojim literarno-recitatorskim, matematičkim, likovnim, dramskim, sportskim ili bilo kojim drugim postignućima. No, tko su daroviti učenici i kako ih prepoznati?
Irena Šestak, dipl.psih.
Postoje različite definicije darovitosti, no David George u knjizi „Obrazovanje darovitih: kako identificirati i obrazovati darovite i talentirane učenike“ daje slijedeću definiciju:
„Daroviti učenici su oni učenici koji pokazuju potencijal za izuzetnu uspješnost u mnogim različitim područjima djelovanja. Talentirani učenici su oni učenici koji pokazuju potencijal za izuzetnu uspješnost u jednom području djelovanja.“
Kako prepoznati darovite učenike?
Daroviti učenici imaju određene karakteristike.
Kognitivne osobine:
veoma dobro zapaža stvari
iznimno znatiželjan
intenzivno zainteresiran za svijet oko sebe
izvrsno pamćenje
dugo zadržavanje pažnje
izvrsna moć rasuđivanja
brzo i lako uočava odnose u idejama, objektima ili činjenicama
brzo i fleksibilno razmišljanje
kompleksno i originalno razmišljanje
izvrsne vještine rješavanja problema
brzo uči, s manje prakse i ponavljanja
neobična i / ili živa mašta
Socijalne i emocionalne osobine
zainteresirani za filozofska i društvena pitanja
vrlo osjetljiv, emocionalno, pa čak i fizički
zabrinut za pravednost i nepravdu
perfekcionist
energičan
dobro razvijeni smisao za humor
obično introvertirano motiviran
dobro se ponaša i komunicira s roditeljima, nastavnicima i drugim odraslim osobama
Vokabularne osobine:
uočljivo opsežan vokabular
rano je počeo čitati
čita brzo i opsežno
pita: "što ako" pitanja
Dodatne osobine:
uživa u učenju novih stvari
uživa intelektualnim aktivnostima
pokazuje intelektualnu zaigranost
preferira knjige i časopise za stariju djecu
skeptičan, kritičan, evaluira situacije i događaje
asinkroni razvoj
Najvažniju ulogu za razvoj darovitosti kod pojedinca imaju obitelj, škola i sam pojedinac. Efikasna obiteljska okolina mora osigurati zadovoljenje četiri osnovne potrebe darovitog djeteta: potrebu za ljubavlju i sigurnošću, potrebu za novim iskustvima, potrebu za postizanjem uspjeha i potrebu za osjećajem odgovornosti i nezavisnosti
Također, nezaobilaznu ulogu u prepoznavanju darovite djece imaju nastavnici.
Elementi nastavnog ozračja koji nepovoljno utječu na darovitost:
- nezanimljivost nastave,
- pretjerano naglašavanje ocjena i vanjskih kriterija uspjeha,
- sitničavost propisa i nepovjerenje nastavnika u sposobnosti učenika,
- nagrađivanje napamet, tj. vjernog reproduciranja materijala i netolerancija za odstupanja od uobičajenog i prihvaćenog mišljenja ili načina mišljenja.
Elementi nastavnog ozračja koji povoljno utječu na darovitost:
- omogućiti učenicima slobodu i ohrabrivati ih u samostalnom mišljenju i postupcima,
- omogućiti zadovoljavanje radoznalosti i njeno daljnje razvijanje,
- omogućiti svladavanje osnovnih znanja i vještina,
- omogućiti i osigurati ponavljanje radi potpunog usvajanja osnovnih znanja i vještina,
- poticati i nagrađivati divergentno mišljenje, maštu i perceptivno predočavanje.
- omogućiti pristup instrumentima i poduci u njihovoj upotrebi (računalo, teleskop, snimateljski pribor, ...)
- razvijati ljubav i trajni interes za određene aktivnosti i područja: razgovorima, pokazivanjem iskrene zainteresiranosti za područje interesa djeteta i njegovo napredovanje u tom području, sudjelovanje u dječjem napretku i pružanjem podrške, savjeta i pomoći u problemskim situacijama;
- uspostaviti suradnju s roditeljima darovitog djeteta i uključiti ih na širenju i podržavanju »potporne mreže« koju je nastavnik započeo;
- omogućiti djetetu kontakte sa stručnjacima iz područja interesa - pronalaženje (u zajednici) kvalitetnog mentora koji će voditi darovito dijete u više nivoe darovitosti (
Naposljetku, važnu ulogu za razvoj darovitosti ima sam pojedinac – dijete, jer o njegovoj motivaciji ovisi hoće li razviti svoju darovitost ili neće.
Preporučena literatura:
George, David. Obrazovanje darovitih: kako identificirati i obrazovati darovite i talentirane učenike, Zagreb, 2004.
Cvetković Lay, J. i Sekulić Majurec. Darovito je, a što ću s njim?, Zagreb, 1998.
Cvetković Lay, J. Darovito je, a što ću sa sobom?, Zagreb, 2002.
Vrgoč, H. Poticanje darovite djece i učenika, Zagreb, 2002.
YahnkeWalker, S. Darovita djeca, Zagreb, 2007.
Dana 21. 03.obilježavamo Dan darovitih učenika i razmišljamo o učenicima koji se ističu svojim sposobnostima i inteligencijom te se odlikuju svojim literarno-recitatorskim, matematičkim, likovnim, dramskim, sportskim ili bilo kojim drugim postignućima. No, tko su daroviti učenici i kako ih prepoznati?
Irena Šestak, dipl.psih.
Postoje različite definicije darovitosti, no David George u knjizi „Obrazovanje darovitih: kako identificirati i obrazovati darovite i talentirane učenike“ daje slijedeću definiciju:
„Daroviti učenici su oni učenici koji pokazuju potencijal za izuzetnu uspješnost u mnogim različitim područjima djelovanja. Talentirani učenici su oni učenici koji pokazuju potencijal za izuzetnu uspješnost u jednom području djelovanja.“
Kako prepoznati darovite učenike?
Daroviti učenici imaju određene karakteristike.
Kognitivne osobine:
veoma dobro zapaža stvari
iznimno znatiželjan
intenzivno zainteresiran za svijet oko sebe
izvrsno pamćenje
dugo zadržavanje pažnje
izvrsna moć rasuđivanja
brzo i lako uočava odnose u idejama, objektima ili činjenicama
brzo i fleksibilno razmišljanje
kompleksno i originalno razmišljanje
izvrsne vještine rješavanja problema
brzo uči, s manje prakse i ponavljanja
neobična i / ili živa mašta
Socijalne i emocionalne osobine
zainteresirani za filozofska i društvena pitanja
vrlo osjetljiv, emocionalno, pa čak i fizički
zabrinut za pravednost i nepravdu
perfekcionist
energičan
dobro razvijeni smisao za humor
obično introvertirano motiviran
dobro se ponaša i komunicira s roditeljima, nastavnicima i drugim odraslim osobama
Vokabularne osobine:
uočljivo opsežan vokabular
rano je počeo čitati
čita brzo i opsežno
pita: "što ako" pitanja
Dodatne osobine:
uživa u učenju novih stvari
uživa intelektualnim aktivnostima
pokazuje intelektualnu zaigranost
preferira knjige i časopise za stariju djecu
skeptičan, kritičan, evaluira situacije i događaje
asinkroni razvoj
Najvažniju ulogu za razvoj darovitosti kod pojedinca imaju obitelj, škola i sam pojedinac. Efikasna obiteljska okolina mora osigurati zadovoljenje četiri osnovne potrebe darovitog djeteta: potrebu za ljubavlju i sigurnošću, potrebu za novim iskustvima, potrebu za postizanjem uspjeha i potrebu za osjećajem odgovornosti i nezavisnosti
Također, nezaobilaznu ulogu u prepoznavanju darovite djece imaju nastavnici.
Elementi nastavnog ozračja koji nepovoljno utječu na darovitost:
- nezanimljivost nastave,
- pretjerano naglašavanje ocjena i vanjskih kriterija uspjeha,
- sitničavost propisa i nepovjerenje nastavnika u sposobnosti učenika,
- nagrađivanje napamet, tj. vjernog reproduciranja materijala i netolerancija za odstupanja od uobičajenog i prihvaćenog mišljenja ili načina mišljenja.
Elementi nastavnog ozračja koji povoljno utječu na darovitost:
- omogućiti učenicima slobodu i ohrabrivati ih u samostalnom mišljenju i postupcima,
- omogućiti zadovoljavanje radoznalosti i njeno daljnje razvijanje,
- omogućiti svladavanje osnovnih znanja i vještina,
- omogućiti i osigurati ponavljanje radi potpunog usvajanja osnovnih znanja i vještina,
- poticati i nagrađivati divergentno mišljenje, maštu i perceptivno predočavanje.
- omogućiti pristup instrumentima i poduci u njihovoj upotrebi (računalo, teleskop, snimateljski pribor, ...)
- razvijati ljubav i trajni interes za određene aktivnosti i područja: razgovorima, pokazivanjem iskrene zainteresiranosti za područje interesa djeteta i njegovo napredovanje u tom području, sudjelovanje u dječjem napretku i pružanjem podrške, savjeta i pomoći u problemskim situacijama;
- uspostaviti suradnju s roditeljima darovitog djeteta i uključiti ih na širenju i podržavanju »potporne mreže« koju je nastavnik započeo;
- omogućiti djetetu kontakte sa stručnjacima iz područja interesa - pronalaženje (u zajednici) kvalitetnog mentora koji će voditi darovito dijete u više nivoe darovitosti (
Naposljetku, važnu ulogu za razvoj darovitosti ima sam pojedinac – dijete, jer o njegovoj motivaciji ovisi hoće li razviti svoju darovitost ili neće.
Preporučena literatura:
George, David. Obrazovanje darovitih: kako identificirati i obrazovati darovite i talentirane učenike, Zagreb, 2004.
Cvetković Lay, J. i Sekulić Majurec. Darovito je, a što ću s njim?, Zagreb, 1998.
Cvetković Lay, J. Darovito je, a što ću sa sobom?, Zagreb, 2002.
Vrgoč, H. Poticanje darovite djece i učenika, Zagreb, 2002.
YahnkeWalker, S. Darovita djeca, Zagreb, 2007.
Dana 21. 03.obilježavamo Dan darovitih učenika i razmišljamo o učenicima koji se ističu svojim sposobnostima i inteligencijom te se odlikuju svojim literarno-recitatorskim, matematičkim, likovnim, dramskim, sportskim ili bilo kojim drugim postignućima. No, tko su daroviti učenici i kako ih prepoznati?
Irena Šestak, dipl.psih.
Postoje različite definicije darovitosti, no David George u knjizi „Obrazovanje darovitih: kako identificirati i obrazovati darovite i talentirane učenike“ daje slijedeću definiciju:
„Daroviti učenici su oni učenici koji pokazuju potencijal za izuzetnu uspješnost u mnogim različitim područjima djelovanja. Talentirani učenici su oni učenici koji pokazuju potencijal za izuzetnu uspješnost u jednom području djelovanja.“
Kako prepoznati darovite učenike?
Daroviti učenici imaju određene karakteristike.
Kognitivne osobine:
veoma dobro zapaža stvari
iznimno znatiželjan
intenzivno zainteresiran za svijet oko sebe
izvrsno pamćenje
dugo zadržavanje pažnje
izvrsna moć rasuđivanja
brzo i lako uočava odnose u idejama, objektima ili činjenicama
brzo i fleksibilno razmišljanje
kompleksno i originalno razmišljanje
izvrsne vještine rješavanja problema
brzo uči, s manje prakse i ponavljanja
neobična i / ili živa mašta
Socijalne i emocionalne osobine
zainteresirani za filozofska i društvena pitanja
vrlo osjetljiv, emocionalno, pa čak i fizički
zabrinut za pravednost i nepravdu
perfekcionist
energičan
dobro razvijeni smisao za humor
obično introvertirano motiviran
dobro se ponaša i komunicira s roditeljima, nastavnicima i drugim odraslim osobama
Vokabularne osobine:
uočljivo opsežan vokabular
rano je počeo čitati
čita brzo i opsežno
pita: "što ako" pitanja
Dodatne osobine:
uživa u učenju novih stvari
uživa intelektualnim aktivnostima
pokazuje intelektualnu zaigranost
preferira knjige i časopise za stariju djecu
skeptičan, kritičan, evaluira situacije i događaje
asinkroni razvoj
Najvažniju ulogu za razvoj darovitosti kod pojedinca imaju obitelj, škola i sam pojedinac. Efikasna obiteljska okolina mora osigurati zadovoljenje četiri osnovne potrebe darovitog djeteta: potrebu za ljubavlju i sigurnošću, potrebu za novim iskustvima, potrebu za postizanjem uspjeha i potrebu za osjećajem odgovornosti i nezavisnosti
Također, nezaobilaznu ulogu u prepoznavanju darovite djece imaju nastavnici.
Elementi nastavnog ozračja koji nepovoljno utječu na darovitost:
- nezanimljivost nastave,
- pretjerano naglašavanje ocjena i vanjskih kriterija uspjeha,
- sitničavost propisa i nepovjerenje nastavnika u sposobnosti učenika,
- nagrađivanje napamet, tj. vjernog reproduciranja materijala i netolerancija za odstupanja od uobičajenog i prihvaćenog mišljenja ili načina mišljenja.
Elementi nastavnog ozračja koji povoljno utječu na darovitost:
- omogućiti učenicima slobodu i ohrabrivati ih u samostalnom mišljenju i postupcima,
- omogućiti zadovoljavanje radoznalosti i njeno daljnje razvijanje,
- omogućiti svladavanje osnovnih znanja i vještina,
- omogućiti i osigurati ponavljanje radi potpunog usvajanja osnovnih znanja i vještina,
- poticati i nagrađivati divergentno mišljenje, maštu i perceptivno predočavanje.
- omogućiti pristup instrumentima i poduci u njihovoj upotrebi (računalo, teleskop, snimateljski pribor, ...)
- razvijati ljubav i trajni interes za određene aktivnosti i područja: razgovorima, pokazivanjem iskrene zainteresiranosti za područje interesa djeteta i njegovo napredovanje u tom području, sudjelovanje u dječjem napretku i pružanjem podrške, savjeta i pomoći u problemskim situacijama;
- uspostaviti suradnju s roditeljima darovitog djeteta i uključiti ih na širenju i podržavanju »potporne mreže« koju je nastavnik započeo;
- omogućiti djetetu kontakte sa stručnjacima iz područja interesa - pronalaženje (u zajednici) kvalitetnog mentora koji će voditi darovito dijete u više nivoe darovitosti (
Naposljetku, važnu ulogu za razvoj darovitosti ima sam pojedinac – dijete, jer o njegovoj motivaciji ovisi hoće li razviti svoju darovitost ili neće.
Preporučena literatura:
George, David. Obrazovanje darovitih: kako identificirati i obrazovati darovite i talentirane učenike, Zagreb, 2004.
Cvetković Lay, J. i Sekulić Majurec. Darovito je, a što ću s njim?, Zagreb, 1998.
Cvetković Lay, J. Darovito je, a što ću sa sobom?, Zagreb, 2002.
Vrgoč, H. Poticanje darovite djece i učenika, Zagreb, 2002.
YahnkeWalker, S. Darovita djeca, Zagreb, 2007.
Dana 21. 03.obilježavamo Dan darovitih učenika i razmišljamo o učenicima koji se ističu svojim sposobnostima i inteligencijom te se odlikuju svojim literarno-recitatorskim, matematičkim, likovnim, dramskim, sportskim ili bilo kojim drugim postignućima. No, tko su daroviti učenici i kako ih prepoznati?
Irena Šestak, dipl.psih.
Postoje različite definicije darovitosti, no David George u knjizi „Obrazovanje darovitih: kako identificirati i obrazovati darovite i talentirane učenike“ daje slijedeću definiciju:
„Daroviti učenici su oni učenici koji pokazuju potencijal za izuzetnu uspješnost u mnogim različitim područjima djelovanja. Talentirani učenici su oni učenici koji pokazuju potencijal za izuzetnu uspješnost u jednom području djelovanja.“
Kako prepoznati darovite učenike?
Daroviti učenici imaju određene karakteristike.
Kognitivne osobine:
veoma dobro zapaža stvari
iznimno znatiželjan
intenzivno zainteresiran za svijet oko sebe
izvrsno pamćenje
dugo zadržavanje pažnje
izvrsna moć rasuđivanja
brzo i lako uočava odnose u idejama, objektima ili činjenicama
brzo i fleksibilno razmišljanje
kompleksno i originalno razmišljanje
izvrsne vještine rješavanja problema
brzo uči, s manje prakse i ponavljanja
neobična i / ili živa mašta
Socijalne i emocionalne osobine
zainteresirani za filozofska i društvena pitanja
vrlo osjetljiv, emocionalno, pa čak i fizički
zabrinut za pravednost i nepravdu
perfekcionist
energičan
dobro razvijeni smisao za humor
obično introvertirano motiviran
dobro se ponaša i komunicira s roditeljima, nastavnicima i drugim odraslim osobama
Vokabularne osobine:
uočljivo opsežan vokabular
rano je počeo čitati
čita brzo i opsežno
pita: "što ako" pitanja
Dodatne osobine:
uživa u učenju novih stvari
uživa intelektualnim aktivnostima
pokazuje intelektualnu zaigranost
preferira knjige i časopise za stariju djecu
skeptičan, kritičan, evaluira situacije i događaje
asinkroni razvoj
Najvažniju ulogu za razvoj darovitosti kod pojedinca imaju obitelj, škola i sam pojedinac. Efikasna obiteljska okolina mora osigurati zadovoljenje četiri osnovne potrebe darovitog djeteta: potrebu za ljubavlju i sigurnošću, potrebu za novim iskustvima, potrebu za postizanjem uspjeha i potrebu za osjećajem odgovornosti i nezavisnosti
Također, nezaobilaznu ulogu u prepoznavanju darovite djece imaju nastavnici.
Elementi nastavnog ozračja koji nepovoljno utječu na darovitost:
- nezanimljivost nastave,
- pretjerano naglašavanje ocjena i vanjskih kriterija uspjeha,
- sitničavost propisa i nepovjerenje nastavnika u sposobnosti učenika,
- nagrađivanje napamet, tj. vjernog reproduciranja materijala i netolerancija za odstupanja od uobičajenog i prihvaćenog mišljenja ili načina mišljenja.
Elementi nastavnog ozračja koji povoljno utječu na darovitost:
- omogućiti učenicima slobodu i ohrabrivati ih u samostalnom mišljenju i postupcima,
- omogućiti zadovoljavanje radoznalosti i njeno daljnje razvijanje,
- omogućiti svladavanje osnovnih znanja i vještina,
- omogućiti i osigurati ponavljanje radi potpunog usvajanja osnovnih znanja i vještina,
- poticati i nagrađivati divergentno mišljenje, maštu i perceptivno predočavanje.
- omogućiti pristup instrumentima i poduci u njihovoj upotrebi (računalo, teleskop, snimateljski pribor, ...)
- razvijati ljubav i trajni interes za određene aktivnosti i područja: razgovorima, pokazivanjem iskrene zainteresiranosti za područje interesa djeteta i njegovo napredovanje u tom području, sudjelovanje u dječjem napretku i pružanjem podrške, savjeta i pomoći u problemskim situacijama;
- uspostaviti suradnju s roditeljima darovitog djeteta i uključiti ih na širenju i podržavanju »potporne mreže« koju je nastavnik započeo;
- omogućiti djetetu kontakte sa stručnjacima iz područja interesa - pronalaženje (u zajednici) kvalitetnog mentora koji će voditi darovito dijete u više nivoe darovitosti (
Naposljetku, važnu ulogu za razvoj darovitosti ima sam pojedinac – dijete, jer o njegovoj motivaciji ovisi hoće li razviti svoju darovitost ili neće.
Preporučena literatura:
George, David. Obrazovanje darovitih: kako identificirati i obrazovati darovite i talentirane učenike, Zagreb, 2004.
Cvetković Lay, J. i Sekulić Majurec. Darovito je, a što ću s njim?, Zagreb, 1998.
Cvetković Lay, J. Darovito je, a što ću sa sobom?, Zagreb, 2002.
Vrgoč, H. Poticanje darovite djece i učenika, Zagreb, 2002.
YahnkeWalker, S. Darovita djeca, Zagreb, 2007.
Dana 21. 03.obilježavamo Dan darovitih učenika i razmišljamo o učenicima koji se ističu svojim sposobnostima i inteligencijom te se odlikuju svojim literarno-recitatorskim, matematičkim, likovnim, dramskim, sportskim ili bilo kojim drugim postignućima. No, tko su daroviti učenici i kako ih prepoznati?
Irena Šestak, dipl.psih.
Postoje različite definicije darovitosti, no David George u knjizi „Obrazovanje darovitih: kako identificirati i obrazovati darovite i talentirane učenike“ daje slijedeću definiciju:
„Daroviti učenici su oni učenici koji pokazuju potencijal za izuzetnu uspješnost u mnogim različitim područjima djelovanja. Talentirani učenici su oni učenici koji pokazuju potencijal za izuzetnu uspješnost u jednom području djelovanja.“
Kako prepoznati darovite učenike?
Daroviti učenici imaju određene karakteristike.
Kognitivne osobine:
veoma dobro zapaža stvari
iznimno znatiželjan
intenzivno zainteresiran za svijet oko sebe
izvrsno pamćenje
dugo zadržavanje pažnje
izvrsna moć rasuđivanja
brzo i lako uočava odnose u idejama, objektima ili činjenicama
brzo i fleksibilno razmišljanje
kompleksno i originalno razmišljanje
izvrsne vještine rješavanja problema
brzo uči, s manje prakse i ponavljanja
neobična i / ili živa mašta
Socijalne i emocionalne osobine
zainteresirani za filozofska i društvena pitanja
vrlo osjetljiv, emocionalno, pa čak i fizički
zabrinut za pravednost i nepravdu
perfekcionist
energičan
dobro razvijeni smisao za humor
obično introvertirano motiviran
dobro se ponaša i komunicira s roditeljima, nastavnicima i drugim odraslim osobama
Vokabularne osobine:
uočljivo opsežan vokabular
rano je počeo čitati
čita brzo i opsežno
pita: "što ako" pitanja
Dodatne osobine:
uživa u učenju novih stvari
uživa intelektualnim aktivnostima
pokazuje intelektualnu zaigranost
preferira knjige i časopise za stariju djecu
skeptičan, kritičan, evaluira situacije i događaje
asinkroni razvoj
Najvažniju ulogu za razvoj darovitosti kod pojedinca imaju obitelj, škola i sam pojedinac. Efikasna obiteljska okolina mora osigurati zadovoljenje četiri osnovne potrebe darovitog djeteta: potrebu za ljubavlju i sigurnošću, potrebu za novim iskustvima, potrebu za postizanjem uspjeha i potrebu za osjećajem odgovornosti i nezavisnosti
Također, nezaobilaznu ulogu u prepoznavanju darovite djece imaju nastavnici.
Elementi nastavnog ozračja koji nepovoljno utječu na darovitost:
- nezanimljivost nastave,
- pretjerano naglašavanje ocjena i vanjskih kriterija uspjeha,
- sitničavost propisa i nepovjerenje nastavnika u sposobnosti učenika,
- nagrađivanje napamet, tj. vjernog reproduciranja materijala i netolerancija za odstupanja od uobičajenog i prihvaćenog mišljenja ili načina mišljenja.
Elementi nastavnog ozračja koji povoljno utječu na darovitost:
- omogućiti učenicima slobodu i ohrabrivati ih u samostalnom mišljenju i postupcima,
- omogućiti zadovoljavanje radoznalosti i njeno daljnje razvijanje,
- omogućiti svladavanje osnovnih znanja i vještina,
- omogućiti i osigurati ponavljanje radi potpunog usvajanja osnovnih znanja i vještina,
- poticati i nagrađivati divergentno mišljenje, maštu i perceptivno predočavanje.
- omogućiti pristup instrumentima i poduci u njihovoj upotrebi (računalo, teleskop, snimateljski pribor, ...)
- razvijati ljubav i trajni interes za određene aktivnosti i područja: razgovorima, pokazivanjem iskrene zainteresiranosti za područje interesa djeteta i njegovo napredovanje u tom području, sudjelovanje u dječjem napretku i pružanjem podrške, savjeta i pomoći u problemskim situacijama;
- uspostaviti suradnju s roditeljima darovitog djeteta i uključiti ih na širenju i podržavanju »potporne mreže« koju je nastavnik započeo;
- omogućiti djetetu kontakte sa stručnjacima iz područja interesa - pronalaženje (u zajednici) kvalitetnog mentora koji će voditi darovito dijete u više nivoe darovitosti (
Naposljetku, važnu ulogu za razvoj darovitosti ima sam pojedinac – dijete, jer o njegovoj motivaciji ovisi hoće li razviti svoju darovitost ili neće.
Preporučena literatura:
George, David. Obrazovanje darovitih: kako identificirati i obrazovati darovite i talentirane učenike, Zagreb, 2004.
Cvetković Lay, J. i Sekulić Majurec. Darovito je, a što ću s njim?, Zagreb, 1998.
Cvetković Lay, J. Darovito je, a što ću sa sobom?, Zagreb, 2002.
Vrgoč, H. Poticanje darovite djece i učenika, Zagreb, 2002.
YahnkeWalker, S. Darovita djeca, Zagreb, 2007.
Dana 21. 03.obilježavamo Dan darovitih učenika i razmišljamo o učenicima koji se ističu svojim sposobnostima i inteligencijom te se odlikuju svojim literarno-recitatorskim, matematičkim, likovnim, dramskim, sportskim ili bilo kojim drugim postignućima. No, tko su daroviti učenici i kako ih prepoznati?
Irena Šestak, dipl.psih.
Postoje različite definicije darovitosti, no David George u knjizi „Obrazovanje darovitih: kako identificirati i obrazovati darovite i talentirane učenike“ daje slijedeću definiciju:
„Daroviti učenici su oni učenici koji pokazuju potencijal za izuzetnu uspješnost u mnogim različitim područjima djelovanja. Talentirani učenici su oni učenici koji pokazuju potencijal za izuzetnu uspješnost u jednom području djelovanja.“
Kako prepoznati darovite učenike?
Daroviti učenici imaju određene karakteristike.
Kognitivne osobine:
veoma dobro zapaža stvari
iznimno znatiželjan
intenzivno zainteresiran za svijet oko sebe
izvrsno pamćenje
dugo zadržavanje pažnje
izvrsna moć rasuđivanja
brzo i lako uočava odnose u idejama, objektima ili činjenicama
brzo i fleksibilno razmišljanje
kompleksno i originalno razmišljanje
izvrsne vještine rješavanja problema
brzo uči, s manje prakse i ponavljanja
neobična i / ili živa mašta
Socijalne i emocionalne osobine
zainteresirani za filozofska i društvena pitanja
vrlo osjetljiv, emocionalno, pa čak i fizički
zabrinut za pravednost i nepravdu
perfekcionist
energičan
dobro razvijeni smisao za humor
obično introvertirano motiviran
dobro se ponaša i komunicira s roditeljima, nastavnicima i drugim odraslim osobama
Vokabularne osobine:
uočljivo opsežan vokabular
rano je počeo čitati
čita brzo i opsežno
pita: "što ako" pitanja
Dodatne osobine:
uživa u učenju novih stvari
uživa intelektualnim aktivnostima
pokazuje intelektualnu zaigranost
preferira knjige i časopise za stariju djecu
skeptičan, kritičan, evaluira situacije i događaje
asinkroni razvoj
Najvažniju ulogu za razvoj darovitosti kod pojedinca imaju obitelj, škola i sam pojedinac. Efikasna obiteljska okolina mora osigurati zadovoljenje četiri osnovne potrebe darovitog djeteta: potrebu za ljubavlju i sigurnošću, potrebu za novim iskustvima, potrebu za postizanjem uspjeha i potrebu za osjećajem odgovornosti i nezavisnosti
Također, nezaobilaznu ulogu u prepoznavanju darovite djece imaju nastavnici.
Elementi nastavnog ozračja koji nepovoljno utječu na darovitost:
- nezanimljivost nastave,
- pretjerano naglašavanje ocjena i vanjskih kriterija uspjeha,
- sitničavost propisa i nepovjerenje nastavnika u sposobnosti učenika,
- nagrađivanje napamet, tj. vjernog reproduciranja materijala i netolerancija za odstupanja od uobičajenog i prihvaćenog mišljenja ili načina mišljenja.
Elementi nastavnog ozračja koji povoljno utječu na darovitost:
- omogućiti učenicima slobodu i ohrabrivati ih u samostalnom mišljenju i postupcima,
- omogućiti zadovoljavanje radoznalosti i njeno daljnje razvijanje,
- omogućiti svladavanje osnovnih znanja i vještina,
- omogućiti i osigurati ponavljanje radi potpunog usvajanja osnovnih znanja i vještina,
- poticati i nagrađivati divergentno mišljenje, maštu i perceptivno predočavanje.
- omogućiti pristup instrumentima i poduci u njihovoj upotrebi (računalo, teleskop, snimateljski pribor, ...)
- razvijati ljubav i trajni interes za određene aktivnosti i područja: razgovorima, pokazivanjem iskrene zainteresiranosti za područje interesa djeteta i njegovo napredovanje u tom području, sudjelovanje u dječjem napretku i pružanjem podrške, savjeta i pomoći u problemskim situacijama;
- uspostaviti suradnju s roditeljima darovitog djeteta i uključiti ih na širenju i podržavanju »potporne mreže« koju je nastavnik započeo;
- omogućiti djetetu kontakte sa stručnjacima iz područja interesa - pronalaženje (u zajednici) kvalitetnog mentora koji će voditi darovito dijete u više nivoe darovitosti (
Naposljetku, važnu ulogu za razvoj darovitosti ima sam pojedinac – dijete, jer o njegovoj motivaciji ovisi hoće li razviti svoju darovitost ili neće.
Preporučena literatura:
George, David. Obrazovanje darovitih: kako identificirati i obrazovati darovite i talentirane učenike, Zagreb, 2004.
Cvetković Lay, J. i Sekulić Majurec. Darovito je, a što ću s njim?, Zagreb, 1998.
Cvetković Lay, J. Darovito je, a što ću sa sobom?, Zagreb, 2002.
Vrgoč, H. Poticanje darovite djece i učenika, Zagreb, 2002.
YahnkeWalker, S. Darovita djeca, Zagreb, 2007.
Dana 21. 03.obilježavamo Dan darovitih učenika i razmišljamo o učenicima koji se ističu svojim sposobnostima i inteligencijom te se odlikuju svojim literarno-recitatorskim, matematičkim, likovnim, dramskim, sportskim ili bilo kojim drugim postignućima. No, tko su daroviti učenici i kako ih prepoznati?
Irena Šestak, dipl.psih.
Postoje različite definicije darovitosti, no David George u knjizi „Obrazovanje darovitih: kako identificirati i obrazovati darovite i talentirane učenike“ daje slijedeću definiciju:
„Daroviti učenici su oni učenici koji pokazuju potencijal za izuzetnu uspješnost u mnogim različitim područjima djelovanja. Talentirani učenici su oni učenici koji pokazuju potencijal za izuzetnu uspješnost u jednom području djelovanja.“
Kako prepoznati darovite učenike?
Daroviti učenici imaju određene karakteristike.
Kognitivne osobine:
veoma dobro zapaža stvari
iznimno znatiželjan
intenzivno zainteresiran za svijet oko sebe
izvrsno pamćenje
dugo zadržavanje pažnje
izvrsna moć rasuđivanja
brzo i lako uočava odnose u idejama, objektima ili činjenicama
brzo i fleksibilno razmišljanje
kompleksno i originalno razmišljanje
izvrsne vještine rješavanja problema
brzo uči, s manje prakse i ponavljanja
neobična i / ili živa mašta
Socijalne i emocionalne osobine
zainteresirani za filozofska i društvena pitanja
vrlo osjetljiv, emocionalno, pa čak i fizički
zabrinut za pravednost i nepravdu
perfekcionist
energičan
dobro razvijeni smisao za humor
obično introvertirano motiviran
dobro se ponaša i komunicira s roditeljima, nastavnicima i drugim odraslim osobama
Vokabularne osobine:
uočljivo opsežan vokabular
rano je počeo čitati
čita brzo i opsežno
pita: "što ako" pitanja
Dodatne osobine:
uživa u učenju novih stvari
uživa intelektualnim aktivnostima
pokazuje intelektualnu zaigranost
preferira knjige i časopise za stariju djecu
skeptičan, kritičan, evaluira situacije i događaje
asinkroni razvoj
Najvažniju ulogu za razvoj darovitosti kod pojedinca imaju obitelj, škola i sam pojedinac. Efikasna obiteljska okolina mora osigurati zadovoljenje četiri osnovne potrebe darovitog djeteta: potrebu za ljubavlju i sigurnošću, potrebu za novim iskustvima, potrebu za postizanjem uspjeha i potrebu za osjećajem odgovornosti i nezavisnosti
Također, nezaobilaznu ulogu u prepoznavanju darovite djece imaju nastavnici.
Elementi nastavnog ozračja koji nepovoljno utječu na darovitost:
- nezanimljivost nastave,
- pretjerano naglašavanje ocjena i vanjskih kriterija uspjeha,
- sitničavost propisa i nepovjerenje nastavnika u sposobnosti učenika,
- nagrađivanje napamet, tj. vjernog reproduciranja materijala i netolerancija za odstupanja od uobičajenog i prihvaćenog mišljenja ili načina mišljenja.
Elementi nastavnog ozračja koji povoljno utječu na darovitost:
- omogućiti učenicima slobodu i ohrabrivati ih u samostalnom mišljenju i postupcima,
- omogućiti zadovoljavanje radoznalosti i njeno daljnje razvijanje,
- omogućiti svladavanje osnovnih znanja i vještina,
- omogućiti i osigurati ponavljanje radi potpunog usvajanja osnovnih znanja i vještina,
- poticati i nagrađivati divergentno mišljenje, maštu i perceptivno predočavanje.
- omogućiti pristup instrumentima i poduci u njihovoj upotrebi (računalo, teleskop, snimateljski pribor, ...)
- razvijati ljubav i trajni interes za određene aktivnosti i područja: razgovorima, pokazivanjem iskrene zainteresiranosti za područje interesa djeteta i njegovo napredovanje u tom području, sudjelovanje u dječjem napretku i pružanjem podrške, savjeta i pomoći u problemskim situacijama;
- uspostaviti suradnju s roditeljima darovitog djeteta i uključiti ih na širenju i podržavanju »potporne mreže« koju je nastavnik započeo;
- omogućiti djetetu kontakte sa stručnjacima iz područja interesa - pronalaženje (u zajednici) kvalitetnog mentora koji će voditi darovito dijete u više nivoe darovitosti (
Naposljetku, važnu ulogu za razvoj darovitosti ima sam pojedinac – dijete, jer o njegovoj motivaciji ovisi hoće li razviti svoju darovitost ili neće.
Preporučena literatura:
George, David. Obrazovanje darovitih: kako identificirati i obrazovati darovite i talentirane učenike, Zagreb, 2004.
Cvetković Lay, J. i Sekulić Majurec. Darovito je, a što ću s njim?, Zagreb, 1998.
Cvetković Lay, J. Darovito je, a što ću sa sobom?, Zagreb, 2002.
Vrgoč, H. Poticanje darovite djece i učenika, Zagreb, 2002.
YahnkeWalker, S. Darovita djeca, Zagreb, 2007.