Zum Garten

Sažetak projekta

Pandemijom je znatno narušeno mentalno i fizičko zdravlje djece i mladih. Boravak u zatvorenom prostoru imao je znatnog utjecaja i na samu otpornost djece i mladih. Stoga smo ove godine odlučili, dio nastave Ekološke grupe, Prirode, Biologije i Njemačkog jezika izvoditi u novo izgrađenom školskom vrtu koji se nalazi uz vanjsku učionicu. Projektom želimo omogućiti učenicima da uče strani jezik na konkretnom materijalu te to znanje povežu sa sadržajima Prirode i Biologije. Učenje stranog jezika najbolje je i najbrže kad se radi u neposrednom okruženju, na konkretnim primjerima, gdje djeca vide predmete i tada ih imenuju. S obzirom da u vrtu uzgajamo biljke koje imaju široku primjenu u svakodnevnom životu, omogućit ćemo učenicima da povežu hrvatski i njemački jezik na način da pišu recepte za kreme i/ili balzame; da stvaraju zdrave obroke s namirnicama iz školskog vrta; pa pišu recepte za izradu soka od menta i melise. Boravkom na otvorenom utjecat ćemo na samu otpornost učenika; gdje uz pomoć sunčeve svjetlosti potičemo apsorpciju vitamina D. Budući da ćemo dio projektnih aktivnosti ipak morati izvoditi u zatvorenom, tada ćemo se potruditi da kroz projekt naučimo učenike kako poboljšati svoj imunitet kroz zdravu prehranu. Naša škola već dugi niz godina se bavi pitanjima zdravog načina života kroz razne projekte i grupe (Humanitarna grupa „Mijenjam sebe, mijenjam svijet“, Erasmus + projekti, Ekološka grupa) i ovim projektom ćemo nastaviti raditi na unapređenju zdravlja naših učenika, poticati ih na suradnju i razvijati kritično mišljenje te omogućiti im poticajnu okolinu za razvoj vještina.

Cilj projekta

Cilj projekta je unaprijediti znanje njemačkog jezika, prirode i biologije te razvoj vrtlarskih vještina naših učenika od 5. do 8. razreda učeći na konkretnom materijalu u neposrednom okolišu.

Specifični ciljevi su:

  • planiranim misaonim i fizičkim aktivnostima te praktičnim radom poticati razvoj fine motorike i omogućiti razvoj kognitivnih sposobnosti;
  • praktičnim i on line radom, učenicima u suradnji s učiteljima njemačkog jezika, približiti različite jezične sadržaje, razvijati jezične kompetencije i komunikaciju na stranom jeziku;
  • omogućiti učenicima kroz različite biljne kulture u školskom vrtu da nauče razlikovati životne cikluse biljaka s obzirom na samo trajanje jednog životnog ciklusa;
  • želimo naučiti učenike kako je važno njegovati biljke u raznim razvojnim fazama životnog ciklusa kako bi uspjeli uzgojiti kvalitetno sjeme i time osigurati održivost školskome vrtu;
  • izradom konkretnih obroka poticati učenike da unaprijede svoje prehrambene navike;
  • razvijati interkulturalne kompetencije i suradnju oko zadanih tema;
  • razvijati kod učenika smisao za kreativnost, inovativnost te osjećaj zadovoljstva i uspješnosti u radu

 

Pripremanje gredica

– čišćenje gredica (plijevljenje), sakupljanje sjemenja, skladištenje sakupljenog sjemenja

Edukacija

4 predavanja na temu: Dobri susjedi u svijetu biljaka; Oprašivači i ostali pomagači u vrtu; Sezonski i organski uzgoj hrane; Metode sakupljanja sjemenja

Izrada hranilica za ptice

U hladnim mjesecima izrađivali smo hranilice za ptice-hranjive loptice. Sve hranilice postavili smo u dvorištu škole.

Izrada balzama od nevena

Učenice osmog razreda izradile su balzame nevena. Najprije smo ubrali nevene u vrtu, stavili u kokosovo ulje da se napravo macerat. Zatim smo iz macerata,uz vosak i shea maslac izradili balzame.

Izrada zdrave užine

Uoči Svjetskog dana hrane, učenici 8.razreda izradili su zdravu užinu – voćnu salatu. Osim salate, izradili smo i zdrave namaze od lješnjaka i badema.

Izrada dvojezične knjižice recepata

Izradili smo dvojezičnu knjigu zdravih recepata (njemačko-hrvatsko). Izradili smo i knjigu sa receptima za zdrave međuobroke.

Održavanje gredica

Tijekom cijele školske godine radili smo u vrtu:čupali korov, zalijevali, sadili i sijali biljke, brali neven, sakupljali sjeme.

Skip to content