2010-03-09 15:54:00 HPKZ 2. ožujka 2010. godine bili smo domaćini 2. stručnog skupa ogranka HPKZ Međimurske županije ....
HRVATSKI PEDAGOŠKO-KNJIŽEVNI ZBOR Ogranak Međimurske županije – STRUČNI SKUP - održan 02. ožujka 2010.
U Osnovnoj školi Ivana Gorana Kovačića Sveti Juraj na Bregu 02. ožujka 2010. u 18.oo sati održan je stručni skup Hrvatskog pedagoško – književnog zbora - Ogranka Međimurske županije. Tema stručnog skupa bila je : METODIKA ZNANOST O POUČAVANJU NASTAVNOG PREDMETA
U uvodnom dijelu kroz predavanja istaknutih pedagoških stručnjaka dr. sc. Ante Bežena i znanstvenika bila je razrađena aktualna odgojno – obrazovna problematika.
Na samom početku skupa učenici OŠ I.G.Kovačića Sveti Juraj na Bregu izveli su prigodni dramsko – scenski, recitatorski i glazbeni program . Uz predstavljanje nove knjige dr. sc . Ante Bežena :“ Metodika znanost o poučavanju nastavnog predmeta „ o knjizi su govorili i uvaženi gosti – predavači dr. sc. Nevio Šetić ,- dopredsjednik HPKZ-a, te predsjednik Vijeća za nacionalni kurikul Ministarstva znanosti, obrazovanja i sporta, dr. sc Ante Selak jezikoslovac,književnik,autor, te djelatnik na izdavačkom i uređivačkom području , te interdisciplinarni znanstvenik i „ …najeminentniji strateg hrvatskog i svjetskog društvenog razvoja…“ prema riječima dr. Šetića, profesor . dr. sc Slavko Kulić.Predstavljanje je vodila predsjednica HPKZ-a Međimurske županije Jelena Haček . O knjizi su istaknuli : Knjiga »Metodika znanost o poučavanju nastavnog predmeta « je prvo sustavno i cjelovito razmatranje epistemologije metodike na hrvatskom jeziku te predstavlja izvoran znanstveni prinos utemeljen na sustavnim dugogodišnjim istraživanjima.
Ona otvara prostor za razvoj metodika pojedinih nastavnih predmeta te pridonosi formiranju znanstvenog polja metodike i argumentirano daje odgovore na pitanja o pridruživanju metodike matičnim znanostima.Pored definicije značenja i sadržaja metodike kao discipline, ova knjiga razrješava dilemu o tome kome pripada metodičko područje: matičnim znanostima što proizvode novo znanstveno znanje, koje treba transferirati učenicima , ili znanostima o uvjetima uspješnog transfera ? Metodiku sagledava kroz interdisciplinarni pristup i kao znanost koja objedinjuje pedagogiju, psihologiju, filozofiju, sociologiju ….
Dinamičnosti i energičnosti stručnog skupa, kao i sadržajno- tematskoj uzbudljivosti i pozitvnoj napetosti svakako je pridonjelo i izazvalo izlaganje prof. dr. sc. Slavka Kulića – „ Prometej otporu besmisla „ čije su interpretacije i reinterpretacije budućih perspektiva svijeta , kao i propitivanje puta kojim se svijet kreće stavile u vrh svjetskog znanstvenog interesa i zanimanja poznatih svjetskih institiuta i institucija. Dobitnik je mnogobrojnih nagrada i priznanja , Certifikata 2000 iznimnih znanstvenika 20. stoljeća u čast iznimnog doprinosa na polju znanosti-Međunarodni centar , Cambridge, Engleska, 1991. Za svoj rad dobio je i naslov „ Čovjeka godine „ koji mu je dodijelio Američki institut za biografiju 1992. godine. Stalni je član Hrvatske akademije znanosti i umjetnosti , član je Hrvatskog vijeća za Europski pokret , te znanstveni savjetnik Ekonomskog instituta u Zagrebu. U svom izlaganju dr. Kulić razmatrao je teme i pitanja o ljudskom društvu i životu na Zemlji, pitanje ljudskog znanja- poimanja i samopoimanja, svijesti i osvješćivanja čovjeka i čovječnosti u današnjem svijetu. Nužnost sagledavanja metodike s aspekta kulturne antropologije , ističući kako je najteže postati čovječniji, kultura kao proces oblikovanja mišljenja i ponašanja je put opstanka- a škola je put do kulture.Moramo osvijestiti sebe jer svijet može opstati u različitosti , a ne u istosti. , jer ljudskoća se mora javno braniti što je dovedena u pitanje od sila nasilja i nasilja manjine spram većine ljudske vrste –čovječanstva.Čovječnost se ne smije napustiti kao ljudska orijentacija usprkos količini nasilja nad životom.Odnosi suradnje i razumijevanja uvjet su našeg opstanka.Ljudska težnja za opstankom može nas održati , smatra dr. Kulić moralnima, svjesnima i djelatnima u kontekstu globalnog procesa osvješćivanja svijeta jer je to uvjet opstanka uopće. Znanje kao vrlina , faktor i strukturirana svijest je ono iz čega i pomoću čega možemo prevladati teškoće našeg društva. Ne smijemo se povlačiti niti prešutno prelaziti pred nasiljem ili nečim drugim što uništava našu ljudskost i čovječnost ili ljudskost i čovječnost onih koje odgajamo i obrazujemo, nego trebamo izgrađivati međuljudske odnose suradnje jer su oni pretpostavka poželjne budućnosti za sve ljude svijeta. Riječ je o nužnosti promjene ljudske egocentričke prirode u ljudsku altruističku prirodu u smislu osvješćivanja dostojanstvenijeg življenja jednih s drugima u duhu multikulturalnosti. Za kraj , reći ćemo… govori profesora Kulića su takvi da bi smo mogli zapisivati rečenicu po rečenicu i označavati kao definiciju . Sudionici skupa zahvalili su dr. Kuliću na gostovanju i iznimnom izlaganju dugim pljeskom . Dugogodišnja djelatnica Dječjeg vrtića Čakovec odgojiteljica- savjetnice gospođa Nevenka Holetić , dobitnica je najvišeg pedagoškog priznanja za iznimna postignuća u radu s predškolskom djecom- nagrade Ivan Filipović za 2008. U ime HPKZ- Ogranka Međimurske županije upućene su joj iskrene čestitke za rad i priznanje . Na kraju stručnog skupa razmatralo se Izvješće o radu HPKZ- MŽ za 2009. godinu , kao i Godišnji plan i program rada HPKZ-a MŽ za 2010. godinu. U ozračju stručnog i kolegijalnog druženja na skupu pedagoških djelatnika Međimurske županije okupilo se 80- ak sudionika – članova HPKZ-a Međimurske županije- odgajatelja , učitelja , profesora, stručnih suradnika, ravnatelja osnovnih i srednjih škola , djelatnici Učiteljskog fakulteta – podružnice u Čakovcu , predstavnici grada Čakovca ,načelnik općine Sveti Juraj na Bregu, te predstavnici Turističke zajednice grada Čakovca i Međimurske županije . Za trajno sjećanje u Ljetopis škole prof. dr. Slavko Kulić zapisao je : „Rijetki su sugovornici na temu opstanka Hrvatskog naroda kao subjekta kulture . Još više na spoznaju da Hrvatski narod ima pravo na punu čovječnost u okolnostima koje ga određuju. Ovo je važan trenutak za tu spoznaju u ovom mjestu , u školi koja poučava konstruktivnu antropologiju didaktiku i metodiku očovječavanja kao ispravnog ljudskog kretanja . Hvala Vam što smo se u tome razumjeli. Hvala vam na načinu na koji ste nas dočekali i ispratili.“ 02. 03. 2010. Slavko Kulić ,IOM „ |
Osnovna škola Ivana Gorana Kovačića Sveti Juraj na |